söndag 28 augusti 2011

Blomkålspasta - vegetarisk lunch, much or not so much...

Blomkålspasta, godare än vad det kanske låter.
Vi tackar Glenn Strömberg för ännu en god måltid! Jag och maken tyckte denna rätt var hur god som helst. Barnen, not so much...

Recept 
Blomkålspasta, 4 pers
1 paket pasta 500 g
1blomkålshuvud, delad i buketter
50 g peccorinoost, riven
3 skivor lantbröd, tärnade
3 vitlöksklyftor, skivade
olivolja
20 g smör
bladpersilja
SoP
1. Koka pasta, gärna penne eller gnocci
2. rosta blomkålsbuketterna  med olivolja i 200 grader ca 15 minuter
3. Stek brödbitarna till krutonger med smör, olivolja och vitlöksskivorna, ca 5 min.
4. Blanda alltihop, färdigt!


//Lottzy


2 kommentarer:

  1. Det låter som en supergod lunch! Jag gillar blomkål.
    Maria

    SvaraRadera
  2. Håller med Maria. Men hos oss är det bara jag som gillar blomkål. Så detta hade jag gillat

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!