torsdag 25 augusti 2011

Återvinning av marmorerade brownies.

återanvänd brownie, nu som dessert!
Eftersom världens bästa fika gäng åt tills de storknade och ändå lämnade kvar några brownies så kröp latmasken i mig och jag reviderade dessertplanerna för familjen L. Det fick bli marmorerade brownies något upphottade.

Jag vispade grädde som jag dopade med lite vaniljsocker & cointreau.
Sedan smälte jag lite mörk choklad i vattenbad och gjorde några figurer som fick agera pynt och så kommenderade jag maken att köpa färska hallon.
Jag tror att familjen L ändå blev hyfsat nöjda ;-)

Vill ni ha receptet så hittar ni det här .



//Lottzy



1 kommentar:

  1. Låter som en väldigt god återvinning:)

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!