fredag 11 juli 2014

Pasta med kallrökt lax.

Pasta med kallrökt lax.
Jag lever på många sätt ett nytt slags liv nu, varannanveckalivet om ni förstår. Det finns många nackdelar med det men en fördel är faktiskt att jag varannan vecka kan laga precis den mat som jag vill ha. 

Är helt säker på att den här pastan skulle blivit ordentligt sågad av mina killar men av mig får den toppbetyg, enkel att göra och riktigt god!


Pasta med kallrökt lax, 2 pers
250 g pasta
1/2 ask körsbärstomater
1 knippe gräslök
Rivet skal av 1/2 citron
150 g kallrökt lax
1 dl vispgrädde
1 dl vitt vin (matlagnings går finfint)
1/2 grönsaksbuljongtärning
En näve bladspenat (ca 40 g)
maizena för vita såser
S&P

Gör så här:
1. Koka pastan
2. Riv skalet från citronen
3. Dela tomaterna på hälften och hacka gräslöken.
4. Skär laxen i breda strimlor
5. Koka upp grädden, vinet och buljongen.
6. Tillsätt citronskal, salt och peppar
7. Red av såsen med maizena.
8.  Vänd ner tomater, gräslök och spenaten. Värm ca en halv minut och lägg sedan ner laxen.
9. Servera med pastan. 

Jag lyxade till med stekt grön sparris igen också eftersom jag ÄLSKAR det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!