lördag 5 juli 2014

Getostsallad som i Spanien.

Getostsallad

- Goatcheeeeese!!! ropade mitt resesällskap några gånger om dagen när vi nyligen var och semestrade i  Alicante. Jag försökte tala om för henne att i en annars helt svensk mening så passar det bättre med ordet getost. Men icke, hon gick inte att hejda, det var goatcheeeese som gällde... Något med gostcheeese fick det också bli varje dag. 

På kvällen samma dag som vi kom hem så försökte vi på var sitt håll att återskapa en getostsallad som var väldigt god. Här kommer min variant på den.

Getostsallad som i Spanien.
1 bit getost (en god inte sån där äcklig billig rulle)
ruccola
bladspenat
körsbärstomater
soltorkade tomater
torrostade solroskärnor
torrostade pinjenötter
balsamvinäger
olivolja
flytande honung
S&P

Gör så här:
1. Dela tomaterna, strimla de soltorkade tomaterna.
2. Lägg allt på en tallrik på med balsamvinäger, olivolja, salta och peppra.
3. Toppa med getost och ringla honung över. 
Jag stekte grön sparris också men det var lite fusk faktiskt.

Goatcheeeese på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!