söndag 15 december 2013

Grönkålschips - julens havetohave!


Grönkålschips
Jag vet att jag skulle lägga upp recept på coleslaw men jag håller lite på det. Däremot tänkte jag tips om ett galet gott julsnacks - grönkålschips. Det låter verkligen inte som någon höjdare men det är det verkligen! Och så busenkelt att göra. Vi hade lite glöggtest innan maten och vad kunde varit bättre snacks till det än just grönkålschips, nä just det. Vi hade i och för sig pepparkakssticks och lite goda röror till det kolla på det här.

Vi testade årets glögg, recept på det hittar ni här, förra årets glögg och årets Blossaglögg. Tyckte inte Blossas var så där överdrivet god i år faktiskt, eller så berodde det på att vi smakade den sist och den var svagast... 


Grönkålschips
grönkål
olivolja
salt

Gör så här:
Riv loss grönkålen i lagom stora bitar, ta bort det hårda i mitten. Blanda med olivolja och salt i en bunke. Jag tog både vanligt salt och flingsalt. Lägg på en plåt och in i ugnen 150 grader i 15-20 minuter. jag tog bort några chips efter 15 minuter och så tog jag bort i omgångar efter någon minut tills alla var krispiga. 

Ett tack till min vän Charlotta som visar på nya matsaker <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!