lördag 28 juli 2012

Chicken nuggets med Vilmer.

Vilmers chicken nuggets (och mitt nya förkläde)
Snälla mamma kan vi inte göra chicken nuggets med sån där god sås i flaska?
I pur lycka över att Lille V sa göra istället för att köpa så rivstartade jag till Ica för att inhandla vad som behövdes. 

Och vilken hjälp jag fick. V doppade i vetemjöl, jag i ägg och han i ströbröd. riktigt teamwork minsann. Sedan stektes de i lite smör och mycket rapsolja.



Blev de goda? De godaste nuggets han någonsin hade ätit! 10 poäng från familjen Löfgren.
















Recept
Vilmers chicken nuggets, 6 pers
1 kg kycklingfiléer
2 dl vetemjöl
3 ägg
2 dl ströbröd
SoP

Gör så här:
1. Skär kycklingen i lagom stora bitar
2. doppa i vetemjöl som du hällt på en tallrik
3. Vispa ägget lite med några droppar vatten
4. Doppa kycklingbitarna snabbt i ägget.
5. Doppa i ströbröd
6. Salta och peppra
7. Stek i lite smör och mycket rapsolja

Servera med ris och sweet chilisås. 


Och så på med lite sweet chilisås
Kram Lottzy

2 kommentarer:

  1. Min son gillar också nuggets:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Och när man gör dom själv är dom ju snudd på nyttiga! Tänkte testa med polenta nästa gång då ska de visst bli extra knapriga.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!