onsdag 4 april 2012

Fru T bestämmer lunchen det blir söndagspotatissallad med varmrökt lax


Jag tror det här är min favoritlunch, varmrökt lax med potatissallad och någon god kall sås. Den här gång, jag och maken delade lika. Det var såååå gott. Jag hade köpt Fru Ts nobisdressing och den var lika god som vanligt. det är som ett tvång varje gång jag är på Konsum extra ja då åker det ner en liten fru T i korgen...

Recept
söndagspotatissallad, 4 pers
1 kg potatis
2 rödlökar
1 ask körsbärstomater
1/2 burk kronärtskocksbottnar
1/2 burk oliver med vitlök
1 påse färsk spenat
1 paket fetaost
1 msk vitvinsvinäger
3 msk olivolja med citronsmak
2 msk olivolja (på ett ungefär)

Gör så här:
1. Skala och dela potatisen
2. Koka i ca 10 min tills potatisen är färdig
3. Låt svalna medan du skivar lök, delar tomater och fixar med de andra ingredienserna.
4. Blanda allt i en skål och häll över vinäger, olja och salt och peppar. Låt dra en stund för att få fram smakerna, ju längre desto bättre. 

Lite bubbelvatten med färskpressad lime till är fint.
Fatta att medan ni läser det här så är jag i PARIS! Hoppas på mycket ny inspiration både vad det gäller mat, mode och kärlek <3
 Kram Lottzy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!