lördag 7 april 2012

Currytorsk i tomatsås - för studenter, stressade eller de som tänker på beach 2012.


Currytorsk i tomatsås
Om du tröttnat på all stabbig påskamat så kanske det här kan vara något?! Här kommer nämligen en mycket användbar fiskrätt som jag gjort typ 1000 gånger, currytorsk i tomatsås


Den är snabbt gjord, den är lätt och överraskande god, det ni.  Åt denna väldigt mycket när jag studerade, vilket jag gjorde i ... väldigt många år. En av damerna i lunchrestaurangen utbrast en gång: " men hur länge har du pluggat här nu!?" Så lite studentfeeling är det allt. Man kan ju säga att den passar väldigt bra för studenter, stressade stackars människor och de som tänker på figuren. Undrar hur många procent av Sveriges befolkning jag täckte in där?!


Recept
Currytorsk i tomatsås
400 g torsk eller sej (tinat block går bra)
1 purjolök
2 burkar krossade tomater
ca 1 msk curry
25 gram smör
SoP


Om jag vill ha den lite matigare så brukar jag blanda ner lite fänkål, selleri och eller rotselleri.


Gör så här:
1. Siva purjon. Lägg i en ugnsfast form.
2. Häll i krossade tomater, salt , peppar och lite curry, blanda lite. 
3. Dela fisken i portionsbitar. 
4. Lägg fisken ovanpå och strö över curry, klicka över lite smör.
5. In i ugnen på 225 grader i ca 15-20 minuter.


Servera med ris och sallad.

 Kram Lottzy
äh vad tusan i dag får ni en liten påskpuss också ;-)

2 kommentarer:

  1. Förmodligen täckte du in en ganska stor del av landet där:)

    Hoppas du har en finfin påskhelg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!