onsdag 10 augusti 2011

Lisebergswrap med kyckling och lyckliga barn.

Äntligen (enligt 50 % av familjen) så var det dags för årets Lisebergsbesök. Jag vägrar dock att betala dyrt och äta deras taskiga mat... Så jag gjorde i ordning några enlka kycklingwraps med mer eller mindre innehåll så hela familjen blev mätta, glada och goa!
Enkel kycklingwrap, bra picknickmat.

Kycklingtortilla, 4 pers
Tortillawrap vi hade 7 st till hela familjen
1 grillad kyckling
isbergssallad
2 tomater
1/2 gurka
2 rödlökar
1 avokado
Eriks Fransk Vitlök Dressing
Helt ok färdigdressing
1 burk svarta bönor
1 flaska vitlöksdressing (Erik Lallersteds)
1 påse tortilla chips

Nu fick jag lov att låna systers kök så därav "fusket" med färdiggrillad kyckling och köpt vitlökssås. Men det blev ändå mkt godare än Burger King på Liseberg är jag helt övertygad om.

Sedan är ju barn som dom är, någon ville inte ha tomat, en annan ville inte ha gurka, ingen ville ha bönor. Personliga Wraps kan man kanske kalla det. När jag fiskade upp en påse med tortillachips så trodde mina barn att de dött och kommit till himlen! Så det blev väldigt festligt även utan taskig och dyr snabbmat.

//Lottzy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!