söndag 21 augusti 2011

Drinktilltugg - ostmumsisar


Kommer ni  ihåg drinken som familjen L fick?
Guavadrinken den exotiska ni vet.
Till den goda drinken satte jag fram ett fat med lite goda ost-tilltugg, enkelt och försvinnande gott . Och det bästa vi vuxna fick ha dem för oss själva ;-) Herr L påpekade dock att det fanns hela två stycken som inte fått en liten tandpetare, slarvigt av mig och jag ber om ursäkt för detta, uppätna blev de i alla fall...

Ostmumsisar, som en hel liten armé!
De delar av armén som bara är ost består helt enkelt av rökt ost som jag köpt och skurit lagom stora bitar av och spetsat dem med en tandpetare var.

De andra består av tre fantastiska saker:
1 pkt mozarella
färska basilikablad
parmaskinka
som är paketerade och försedda med en liten tandpetare var.

Kan knappt bli enklare, men ack så gott!

//Lottzy


1 kommentar:

  1. Åh, detta är så gott. Vi bjöd på det i våras och det blev en riktig hit, ibland behöver man påminnas:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!