lördag 16 april 2011

Matupplevelse i New York City! - del 1

På Brooklynbridge - lycka!
Jag har alltså för första gången varit i New York och som jag har längtat!

Några av mina mål med resan var att få äta en Cesarsallad och dricka en Cosmopolitan på Manhattan, och det gjorde jag!

Äntligen cesarsallad på manhattan, ett glas rosé till var inte fel! 
Vi satt på en pir med utsikt över vattnet, ganska lyxigt...


En riktig amerikansk frukost var ett annat matmål, inte nyttigt men lite kul.

Amerikanska pannkakor självklart!
Bagel med överdrivet mycket creamcheese självklart!


Fast det räckte med en morgon, sedan blev det lite nyttigare frukostar...
 Ett frukostställe som vi åt på och som verkligen kändes ultramerikanskt och som jag rekommenderar är Westway diner.

Frukostställe, det satt tom riktiga NYPD i båsen och åt frukost, amerikanskt så det förslår.
Nästa inlägg blir om ett par riktigt bra restaurangbesök i NYC.

//Lottzy

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!