måndag 14 februari 2011

Magisk svart/vit bönsallad

När jag var lite var bönor det absolut värsta jag visste. Kan det ha varit så att vita bönor med fläsk förstört en hel generations förhållande till dessa underbara små godingar? I alla fall jag har återupptäckt bönor, jag ÄLSKAR bönor och gör gärna en bönsallad som tillbehör. Här kommer recept på en enkel men magiskt god sådan.

Recept svart/vit bönsallad
1 burk eller ask svarta bönor
1 burk eller ask kikärtor
1 röd lök
balsamvinäger
olivolja
salt
Mycket persilja

Gör så här:
1. skölj bönorna supernoga ( så slipper ni ja ni vet vad)
2. finhacka rödlök
3. hacka persilja, gärna bladpersilja
4. Blanda runt och på med balsamvinäger en skvätt olivolja och salt
5. Låt dra en stund gärna några timmar.

Voila!

Okej jag bjuder på en histora som min kollega Lars kom in och fnissade fram förra veckan.
Det var 3 lesbiska kikärtor som var ute och gick.
2 blev överkörda av en bil. Då sa den tredje
- kom nu homos (eller hoummus)så går vi.
LOL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!