tisdag 8 februari 2011

Äntligen äntligen gäster del 2 recept på Saffranpasta med kyckling och räkor

Recept
Saffranpasta med kyckling och räkor
Ingredienser,
4 port
Pasta ca 500 g
3 kycklingfiléer
600 g räkor med skal (300g skalade)
1 påse saffran 0,5g
2 pressade vitlöksklyftor
4 dl crème fraiche
1 dl vitt vin
1 msk tomatpuré
1 tsk örtsalt
1 krm cayennepeppar

Gör så här:
1. Dela kycklingen i önskad storlek
2.Stek kycklingen med SoP.
3. Skala räkorna.
4. Fräs saffran och vitlök i smör i en gryta.
5. Rör i räkor och kyckling.
6. Tillsätt créme fraiche, vin, tomatpuré, örtsalt och cayennepeppar. Låt allt koka i ca 2 min. 
7. Servera med nykokt pasta.


Vi njöt av  Fetzer Merlot till detta


Denna rätt åt jag hos min svägerska första gången, hon är en riktig fena på mat så jag får alltid en massa nya uppslag och recept när vi träffas, I like! Tror receptet ursprungligen kommer från Arla men nu med vissa modifikationer, typ mer av allt...


Tredje och sista delen på helgmenyn kommer i morgon kl 10, watch out








2 kommentarer:

  1. Vilka helt ljuvliga recept, Charlotte! Det kurrar i magen;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Något att överraska maken en mörk kväll kanske?!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!