tisdag 30 juli 2013

Spirulinasmoothie min nya superfrukost!

Spirulinasmoothie

Var hos min frisör/vän och trollade lite med håret. Vi kom in på hur svårt det är att hitta en schysst frukost, jag fick då tipset om en smoothie som om man dricker ska studsa genom hela dagen. Låter fint det och värt ett försök! Inhandlade spirulinapulver som för övrigt var galet dyrt. 

Smoothien ser verkligen läskig ut men den smakar gott. Barnen örkade för varje klunk jag tog, fick be dom sluta med det efter ett tag eftersom det liksom förtog lite av det hela... 

Spirulinasmoothie
1 skivad banan
1 dl hallon
1 näve spenat
2 tsk spirulinapulver
1 dl vatten

Mixa ihop och drick!

Och ja jag känner mig nyttig och lite studsig efter. 
Tack Mifa för tipset!


1 kommentar:

  1. Spännande blandning:) Försöker lära mig tycka om spirulina kan använda det lite granna så att jag inte känner smaken:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!