tisdag 6 november 2012

Geishapannacotta för riktiga gottegrisar.




Här kommer då receptet på den dessert som med säkerhet gjorde gästerna proppmätta, läs receptet så förstår ni varför... Nästa gång jag gör den här kommer jag att välja mindre glas att servera i det är snyggare så helt enkelt. Så jag kan väl inte påstå att de här är några tjusiga skapelser, men goda var dom i alla fall.

Geishapannacotta, 4 port.
3 dl grädde
200 g geishachoklad
1 1/2 blad gelatinblad

1. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten i ca. 5 minuter. 

2. Koka upp grädden och tillsätt hackad geishachoklad. Rör tills chokladen smält. 
3. Krama ur gelatinbladet och tillsätt dem till gräddblandningen och rör tills de smält. 
4. Häll i portionsskålar eller glas och ställ kallt i minst tre timmar.

Geishafluff

3 dl grädde

180 geishachoklad

1. Värm grädden försiktigt, får ej koka. 

2. Hacka chokladen och blanda ner den i grädden. Rör tills allt smält. 
3. Ställ kallt i minst sex timmar, gärna över natten. 
4. Vispa sedan fluffigt och spritsa ut på de kylda pannacottorna.

Receptet hittade jag påhttp://malinsdiner.blogspot.se/, där hittar ni också mycket tjusigare bilder på denna dessert.


Kram Lottzy


2 kommentarer:

  1. Amen ååå så avundsjuk jag blir. Här sitter jag och försöker vara nyttig med frukt på kvällarna men sötsuget tränger sig på altt som oftast!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!