fredag 23 december 2011

Vit glöggdrink - kickade igång julförfesten.

Glöggdrink med äpple och kanel
Nästa gång ska jag slå till med glasglas...
Äntligen släppte vi ut ungdomarna på jullov. Själva föreberedde vi oss till en av årets roligaste fester. julfesten! Drink och snacks hamnade på mittbord att fixa. Jag testade en variant vi kan väl kalla den Glöggdrink med äpple och kanel, som faktiskt blev rikigt god tyckte jag nog. Tror eventuellt att jag tvingade alla andra på festen att hålla med... Nåja chefen ville i alla fall ha påbackning, jag hoppas det var för den goda smaken skull ;-) 


Recept
Glöggdrink med äpple och kanel
1 flaska vivinsglögg, spetsad med rom 21%
1 dl äpplejuicekoncentrat
75 cl äpplecider
5 kanelstänger (1 per glas)


Gör så här:
1. Lägg en kanelstång i varje glas
2. Häll på till hälften med glögg
3. en skvätt äpplejuicekoncentrat
4. Fyll på med cider
Tomtar på loftet efter glöggdrinken.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!