fredag 4 november 2011

Kosta Spa - liten rapport

Hade lyckan att tillbringa en dag på Spa, några mil från där jag bor ligger Kosta Spa som ju är känt för sina glaskonstverk och outlet. Jag hade fått ett presentkort som räckte för en dag åt både mig och maken så vi startade vid halv nio tiden och kom fram lagom tills dess att vi var kaffesugna. Vi blev välkomnade med en gigantisk fruktbricka, härliga smörgåsar, smoothie och kaffe. Redan här var jag nöjd = )


bild.JPG
silltallrik a la Kosta
Vi Spaade på fram till lunch och som den hungriga typ man är så var ju lunchen helt avgörande för om man verkligen verkligen skulle bli nöjd med dagen. Tur att lunchen var kanon, härligt sillbord, särkilt ört-sillen och havtornsillen var kanon.
Boef Bourginon till huvudrätt, den var mör och fin ev kunde de skalat potatisen så här års.
bild.JPG
Boef Bourginon till huvudrätt
bild.JPG

Och så lite Brownie och morotskaka till efterrätt, så var man mätt och go och ville nästan  inte visa sig i bikini igen... Jag busade till det och tog ett glas vitt till, maken tog en tjeckisk.






Sedan var det dags för makens livs första ansiktsbehandling, jag fick höra allt om den när det var min tur att behandlas ;-) Tvingade mig under tiden att sitta i bastu med inpackning i håret för det ska ju vara bra har jag hört. Ansiktsbehandlingen var sedan underbart skön och höll bra klass i jämförelse med andra SPA jag varit på.


Så underbart vacker pool!


Dagen avslutades med ny frukt-och grönsaksbricka, smoothie och kaffe. För att runda av dagen så gick vi en runda på outleten. En synnerligen bra dag, rekommenderas!







//Lottzy

Ps en bra sak är att jag ska tillbaka hit om ca två veckor med jobbet och får då chansen att testa middag och frukost med, life is good!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt ni har haft det! Jag blir så avis nu - och inget att skylla på. Har ju närmare dit än du;)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. såå underbart det låter med en spa-dag. Skulle va så mysigt..:-)

    SvaraRadera
  3. Det låter ju hyvens! Jag har bara hört bra saker om spa:t i Kosta. Jag bor ju inte heller jättelångt därifrån, så jag borde verkligen ta mig dit! Annars gillar jag Stufvenäs utanför Kalmar. :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!