torsdag 22 september 2011

Sista grillningen med honungsrostade rotfrukter, grillad oxytterfilé & rödbetstsaziki

Rödbetstsaziki med tillbehör.


Denna lördagskvällen tänkte vi köra grillning, kanske sista gången på lääänge. Jag marinerade oxytterfile i vitlök och örter till detta körde vi honungsrostade rotfrukter med rödbets-tsaziki till. Ett gott rödvin, Finca Las Palmas var vad vi drack. Mucho gott! 

Gott vin till såklart!
Barnen gillade dock inte rödbetorna och förstår inte varför vi ska konstra till allt hela tiden...
Receptet på rödbets-tsazikin kommer här:


Recept på Rödbetstsatziki
4 rödbetor
3 dl turkisk yoghurt
1 tsk riven ingefära
1 klyfta vitlök
lite citronsaft
sop


Gör så här:
1. Skala och riv rödbetorna
2. Låt ånga av sig en halvtimme
3. Blanda med övriga ingredienser och låt gosa till sig lite.


Rödbetstsaziki, vacker och god!

1 kommentar:

  1. Halloj, vilken recweptsamling du bjuder mig på!
    Var har du varit hela min bloggtid!?
    Visst är det gott med ett glas rött till en god middag, mannen som är Munskänk har lärt mig en del och vi har kuskat runt i världen och provat o provat..han gillar franska viner jag franska loppisar!

    Kram på dig, vi ses säkert igen/Tina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!