onsdag 4 maj 2011

Hallonsmulpaj med vit choklad till pajomanen



Jag ÄLSKAR smulpaj och ibland bara måste jag ha, i dag var en sådan dag så jag förträngde städning som behövdes göra och satte till barnens och deras glädje igång med att göra hallonsmulpaj till fika.

Recept, hallonsmulpaj med vit choklad
150 g smör
3 dl vetemjöl
1 dl havregryn
2 msk socker
50 g vit choklad, riven
250 g hallon
1/2 dl socker

Gör så här:
I med smör, mjöl, havregryn och 2 msk socker i en bunke eller matberedare och kör ihop till en lagom smulig deg.
2. lägg hallonen i en pajform och strö över 1/2 dl socker och den rivna vita chokladen.
3. på med smuldegen
4. In ugnen ca 15 minuter på 225 grader
5. servera med vaniljvisp eller vaniljglass.





//Lottzy

1 kommentar:

  1. Den här ska jag testa! Jag letade på nätet efter en hallonpaj som innehöll havregryn, och denna ser väldigt fin ut. Tack för receptet! Rachel i Dalarna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!