fredag 14 januari 2011

Morgonstund med färgglatt dinkelglas



Vet egentligen inte om det kvalificerar in under recept men jag kan inte låta bli om att tipsa om mitt lilla frukostglas... Jag har egentligen svårt att få i mig särskilt mycket till frukost, men något måste man ju ha och det här funkar bra tycker jag. Inspiration fick jag av ett hotell i Prag som serverade dinkelvete och yoghurt i små snapsglas.




Här hemma behövs ju mer rejäla tag så istället för små snapsglas får det bli dricksglas istället.

Under middagen i går så kokade jag dinkelvete (speltvete, matvete ja kärt barn har många namn).Tar ca 20 minuter. Sedan har jag detta i en burk i kylen och kan använda när jag så önskar, bra va?!

Tinade frysta bär i morse var det, mango, hallon, havtorn, gojibär, blåbär och björnbär.

så i mitt frukostglas denna morgon hittar man:
1. dinkelvete
2. frukt och bär
3. ekologisk naturell yoghurt


Gott, nyttigt och snyggt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!