måndag 17 januari 2011

Hela flocken samlad kring Italiensk kycklingpasta



Söndagskväll och äntligen var hela flocken samlad igen! Trots helg hos mor- och farföräldrar verkade de yngre familjemedlemmarna sugna på lite söndagsmiddag... Som så ofta så behövde det gå undan vid spisen så det fick bli en snabb kycklingpasta. Äldste sonens kommentar var " kan jag få ännu mer spenat, den är mycket godare när den liksom inte är av blad", det är INTE vid varje måltid det bes om mer grönsaker kan jag säga. Jag fick inga betyg, de måste helt ha kommit ur gängorna, det får bli en skärpning kring matbordet framöver, helt klart = )

Denna rätt fick vi av min systers man en gång för länge sedan och sedan dess så dyker den upp vid vårt middagsbord med lagom långa mellanrum.

Recept, italiensk kycklingpasta 4 personer
500 g valfri pasta, hade penne denna gång
4 kycklingfiléer
250 g bladspenat, tog fryst
10 soltorkade tomater
2 vitlöksklyftor
1 msk flytande kycklingfond
sop
3 1/2 dl matlagningsgrädde

1. Koka pastan
2. Strimla kycklingfilen, spenat och tomater
3. Skala och hacka vitlök
4. Bryn kycklingfilen, salta och peppra
5. I med vitlök, spenat, grädde och fond
6. Låt koka några minuter
7. I med tomaterna

Voila!

1 kommentar:

  1. Det är inte särskilt länge sedan jag åt frukost. Ändå är jag hungrig. Varför? Det går ju inte att läsa din blogg på morgonen;)
    Kramiz

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!