lördag 9 mars 2013

Lammfärsbiffar med senapsfrön.



Lammfärsbiff med senapsfrön

Här hittade jag minsann ett inlägg som jag inte lagt in för fotot är så himla dåligt. Men eftersom jag inte lagar mat just nu utan mest plågar maken med en massa order i köket så tänker jag att nöden har igen lag, ett inlägg i veckan måste åtminstone in. Men man kan säga så här väldigt dåligt foto men väldigt god biff. 

Mina småkillar är gillar verkligen lamm, det gör jag också ända tills de börjar prata om hur söta de små lammen är...

Lammfärsbiffar med senapsfrön
800 g lammfärs
1 ägg
1 schalottenlök, finhackad
2 klyftor vitlök, pressade
1 dl lättöl
1 msk fransk senap
1 1/2 tsk gula senapsfrön
1 tsk torkad rosmarin
Salt & Peppar

Rödvinsreduktion
2 dl rödvin
1 schalottenlök
1 vitlöksklyfta
1/2 morot
1/2 msk kalvfond
svartpeppar
salt

Till det här gjorde jag en potatisgratäng med mycket vitlök och mycket grädde, mums!
Kram Lottzy

2 kommentarer:

  1. Låter onekligen gott och jag har lammfärs hemma!
    Lena från make a head food

    SvaraRadera
  2. Måste bara skriva och berätta hur himla god vi tyckte att din apelsinsås med Cointreau var till ankbröst som vi åt igår till middag. Tack för ett gott recept! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!