onsdag 23 maj 2012

Chipotlebearnaise för att krydda vardagen lite extra.

Chipotlebearnaise
Stress, stress, stress. Efter öppet hus på barnens skola var det bråttom med mat. Barnen ylade efter kotlett och pommes och eftersom jag verkligen inte orkade tänka ut något bättre så fick det bli så. Jag och maken bytte pommesen mot ris och ketchupen mot färdig bea. Jag nämnde innan att jag fått värsta gravidcravingen på bea (för att kväva alla rykten direkt, vill jag poängtera att jag har craving utan att vara  gravid). Kändes lite väl trist bara så jag fick för mig att testa en sak med såsen som jag sett på en restaurang här i Växjö som heter 4 krogar. 


Så i med ca 1/2 msk chipotlepasta till en halv burk bea och vips så var det chipotlebearnaise, lite roligare än vanlig bea faktiskt, en något kryddigare vardag helt enkelt!

Chipotlebea med fläskkotlett och ris.

Kram Lottzy


2 kommentarer:

  1. Hoho, min C som älskar bearnaise såväl som chipotle skulle ramla av stolen av lycka om jag skvallrar om din sås. :-)

    SvaraRadera
  2. Tänk vad lätt det kan vara att göra någon glad = ) God luck!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!